Tussen Mazunte en Juchitan - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Tussen Mazunte en Juchitan - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Tussen Mazunte en Juchitan

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Maart 2006 | Mexico, Mexico-stad

Na drie dagen op het bounty-strand van het pitoreske Mazunte compleet simpel geworden te zijn, ben ik me nu bezig om me weer verder te verplaatsen. Vroeg opgestaan, met de colectivo (pick-up met een dakje) naar de stad in de buurt om daar de bus te pakken. Maar kennelijk houden ze hier nog siesta en gaat de bus pas om 17.00u. Dus ik zit vast in een stad waar weinig te beleven valt, het staat geeneens in m´n reisgids. Beetje internetten, (ranzige) koffie drinken, naar de bank en rondlopen dus. Nu ben ik voor de tweede keer in hetzelfde internetcafe (ze hebben hier snelle computers, dus er komen eindelijk foto´s aan!), na net voor de tweede keer bij hetzelfde cafe gezeten te hebben (schone wc´s zijn erg moeilijk te vinden). Een honkbalwedstrijd, hoewel Panama - Nederland, wordt uiteindelijk best interessant voor een sportliefhebber zoals ik. Ik heb, heel vervelend, op het strand een blaasontsteking en diarree opgelopen. Het is een dure hobby als je elk halfuur naar een wc moet en je die uiteraard in restaurants kunt vinden.

Maar ik heb de afgelopen week weinig meer gedaan dan verbranden en slapen (vooral die combinatie doet ´t ´m). In Puerto Escondido waren er nog veel mensen, surfers en knappe kerels om naar te kijken. Na drie dagen begon me dat te vervelen (ja echt waar). Ik heb trouwens maandag, op mn laatste avond daar, wel hét perfecte strandfeest meegemaakt. Een openlucht-club óp het strand met superlekkere cocktails en goede muziek. En ik heb ook nog nooit zoveel mooie mensen bij elkaar gezien. Echt ongelooflijk! Gezellig met al m´n Puerto-vrienden bijelkaar, een paar daarvan natuurlijk weer op het strand in het volgende dorp ontmoet. Ik wilde eerst naar Zipolite gaan, maar mensen zeiden dat er daar naaktstrand én een hardcore-drugsscene was. Nu is dat eerste niet een probleem, maar de hollandse Lies houdt niet echt van geflipte drugsgebruikers.

Het naburige dorpje Mazunte was volgens de reisgids net zo idyllisch én slechts een halfuurtje van Puerto verwijderd, dus daar ging ik naar toe. Nu was Mazunte inderdaad erg klein en schattig. Geen bank, geen asfalt en amper een riool. Wel een primitieve bende, een handjevol backpackers en veel hippies. Ik had nog niet zo´n primitief (lees: niet erg schoon), maar goedkoop hostel gehad. Ach, het muskietennet was prima en schoon word je toch niet van het strand. Trouwens weinig originele mexicanen hier, in alle bars en op het strand werkten mensen die er totaal niet mexicaans uitzien. Heel veel mensen die voor eeuwig hier zijn blijven hangen dus. En de hele dag wiet roken... De marihuana-walmen waren niet van de lucht en bijna iedereen die ik sprak rookte ook regelmatig een jointje. Als Nederlander was ik toch wel lichtelijk verbaasd, maar ons beleid werkt dus wel. Alle buitenlanders roken veel meer dan wij. (Ik krijg ook overal constant spul aangeboden in Mexico.)

De natuurlijke kruiden liet ik links liggen, maar ik heb wel erg van de rest van de natuur genoten. Donderdag heel vroeg op een tortuga-tour (tortuga=schildpad). Met een bootje op de pacific. Erg cool, om al die beesten in het echt te zien. Ik heb seksende zeeschildpadden, zwemmende dolfijnen en springende pijlstaartroggen gezien. Pin me niet vast op de juist naam van de roggen, voor meer info: check je encyclopedie. Wel een beetje zielig toen de senor opeens in het water sprong om een schildpad te vangen. Het was natuurlijk de bedoeling om allemaal even met de schildpad te zwemmen. Ze spartelde heftig (wat zijn ze groot en sterk!), maar ik heb haar toch ook even vastgehouden. Aan het eind van de trip nog even gesnorkeld en hoewel het zich niet heel helder was, heb ik toch wel 20 verschillende soorten vissen gezien. Gele, blauwe, gestreepte, inktzwarte: net zoals in een mega-aquarium. Erg mooi dus.

Verder gister nog een verjaardag gevierd van het zusje van een Nederlands meisje hier. Ze had een taart laten maken en we hadden zelf mojito´s gebrouwen (is toch moeilijker dan het lijkt). Om 5.00u (precies om 12.00u bij jullie) hebben we op het strand gepicknickt met taart en mojito´s. Erg lekker. Ik had de hele avond geen honger meer. We moesten wel ontzettend lang uitbuiken, hangend in onze hangmat. Ach, vakantie is nog zo slecht niet. Picture this: oceaan, zandstrand, 35 graden en een boek lezen en tukken in een hangmat met een piña colada in je hand...

Nu wordt m´n trip straks echt avontuurlijk, want de stad waar ik naar toe wil staat wederom niet in m´n reisgids. In het boek wat ik over Mexico heb gelezen (thanks Tumult)wordt er een heel hoofdstuk aan gewijd, dus vandaar. Niemand heeft er ooit van gehoord verder. Ben benieuwd of er wel een hotel is. Maar m´n tropische relaxte instelling resulteert in het tegenovergestelde van stress: vamos a ver! (we zien wel) Dus als jullie straks niks meer van me horen: ik zit in Juchitan.
Adios amigos!

  • 10 Maart 2006 - 23:07

    Frank:

    Joooo Liesbeth, klinkt indrukwekkend allemaal! Zeker veel mooie mexicanen haha. Maar zoals je zelf al zegt: na 3 dagen heb je daar wel genoeg van :) Grappig dat je zegt dat de tropische relaxte instelling resulteert in het tegenovergestelde van stress. Dat is mooi! Want in het bar koude Pays-Bas (lees: alaska) is dat wel anders: het regent/sneeuwt/miezert hier continu, al weken lang, heb ik het idee. Niet dat het weer directe invloed heeft op je stress-hormonen, maar goed echt vrolijk word je er niet van...

    Dus het bevalt allemaal goed??? Lijkt me een schitterende ervaring! Kun je allemaal mooi als bagage (zoals dat zo mooi heet) meenemen voor in de toekomst! Neem je nog wat mexicanen mee naar Holland?

    Hier alles kits, ben zoals gewoonlijk druk bezig met van alles. Gisteren het goede oude Tivoli met een bezoek vereerd (het gaat trouwens tegen de vlakte)en ik ga zaterdag maar weer eens lekker feesten, voor de verandering in Amsterdam. Goed, ik ga weer (ff bakkies doen :)).

    Ik wens je nog heel veel plezier en HEEL WAT AVONTUUR. Misschien kun je je inschrijven voor de nieuwe Indiana Jones (harrison ford wordt nu toch echt te oud)! Hoe gaat t trouwens nu met je taalbeheersing? Kun je al ingewikkelde bijzinnen met enige interessante bijvoeglijke naamwoorden produceren?? Is je woordenschat al van dien aard dat je in de plaatselijke politiek terecht kunt???

    Heel veel liefs van Frank
    xxx

  • 11 Maart 2006 - 09:52

    Sofie:

    haha kan me bijna niet voorstellen dat jij genoeg krijgt van luieren op het strand! grapje ;)

    mis je ons al een beetje? succes in Juchitan! kus!

  • 12 Maart 2006 - 12:40

    Margriet En Jan En Meiden:

    hallo liesbeth, wat heb je het zwaar in mexico!!
    leuk dat je zoveel reist en mensen ontmoet, dat gaat altijd gemakkelijk met backpackers hè.
    geniet ervan!!

  • 13 Maart 2006 - 12:00

    Stéphan:

    Hee Lies, wist niet dat ze ook een gedoogbeleid in Mexico hadden. Klinkt in ieder geval leuk daar maar te lang bij hippies rond hangen is niet goed voor je :) Wel tof dat je steeds verder blijft reizen en niet ergens (te lang) gaat niksen. Veel plezier zometeen in de jungle!

  • 13 Maart 2006 - 18:15

    Nynke:

    Hoi lieverd,
    Geniet lekker van al het moois daar en pas een beetje op je zelf, oke?! Kus mamma

  • 13 Maart 2006 - 21:45

    Trudy:

    Ha Liesbeth. Ik dronk een wijntje bij je ouders en kreeg te horen waar jij uithangt in mexico en op internet. Kon ik mooi even een paar verhalen van je lezen (eerste en laatste). Leuk en mooi en bijzonder lijkt me. Als ik meer tijd heb ga ik de rest ook lezen en je even bijhouden natuurlijk!
    heelhartelijke groet van trudy harm en anne

  • 14 Maart 2006 - 17:42

    Mariamne:

    Heeey Liesl,

    hebben ze naast 'natuurlijk kruiden' ook een goede medicijnen voorziening daar? Met blaasontsteking en diaree rondtrekken lijkt me een hels karwei! Ik hoop het maar en dat je je inmiddels wat fitter voelt!

    Maar verder klinkt gelukkig allemaal nog even fantastisch! Heerlijk die relaxte instelling, die mooie plaatsen die je aandoet en dat fantastische weer!!!! (ik doe persoonlijk een moord voor in ieder geval dat laatste!!!)

    Ik hoop dat Juchitan zo mooi en interessant is als ons boek doet vermoeden en dat je een relaxte slaapplaats kan vinden. Uiteraard met een toilet dat je ieder half uur kunt bezoeken!

    Heel veel plezier daar en ik hoop dat we snel nog meer mooie avonturen van je lezen!

    Heel veel liefs en een dikke knuffel Mar

  • 15 Maart 2006 - 09:40

    Dana:

    WOWOWWWW die foto met je verbrande hals!!! Whaa! Word je straks lekker bruin!! Je hebt hele leuke foto's! WE WANT MORE!! HAVE FUN! dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Zuid Amerika

Livin' la vida loca!

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

Argentinië

27 Maart 2008

Bitterballen in Bolivia

05 Maart 2008

Stilte

04 Februari 2008

Galápagos en nog meer water...

17 Januari 2008

Koffie
Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 40545

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: