Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Cuba

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Maart 2006 | Cuba, Havana

Ik ben in Cuba!!! Na nog respectievelijk een prachtige en een afschrikwekkende dag in Mexico, heb ik een vrij betaalbare vlucht gevonden naar Cuba. Ik ben nu ook 2 uur dichterbij jullie, fijn he?! Het leven is hier wel ongelooflijk duur, dus ik moet mijn studentenervaring in bezuinigen hier wel optimaliseren.

Na een week in paradijs vond ik dat het wel weer eens tijd was om verder te gaan. (ja, echt waar) De trip ging via een van de mooiste duikriffen ter wereld naar een van de meest afschrikwekkende steden ter wereld: snorkelen op Cozumel en een dag ergeren in Cancun. Het snorkelen was echt onbeschrijfbaar mooi, zoals je het op de plaatjes ziet. Cousteau heeft het rif bij het eiland Cozumel ontdekt, dus dan weet je het wel. Helaas was het te gevaarlijk om met een bootje de zee op te gaan, dus ging ik maar alleen de zee in. Ook niet erg slim, maar ondanks slechts een paar schaafwonden leef ik nog steeds. Een jongen die me had gered bracht me op z'n motor (in je bikini met 100 km/u achterop een motor, ik hou van gevaarlijk) naar een beter strand. Daar ben ik al liggend / kruipend de zee in gegaan en terwijl ik in het water keek, ontdekte ik dat ik zowaar op een rif aan het kruipen was. Met van die stekelige koraal en prachtige vissen! Wow! Ik heb zoveel vissen gezien en ze waren ook totaal niet bang, zwommen gewoon met me mee!

Helaas moest ik daarna weer verder naar de lelijkste plaats van Mexico: Cancun. En het was ook nog eens springbreak... Zucht. Het was net alsof ik weer in Florida was! Waarom gaan al die amerikanen hier heen, het lijkt geeneens op Mexico? Net als al die aso's in de Costa Brava maar dan nog erger, want het zijn er veeel meer en ze zijn amerikaans! En ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar m'n nachtrust in het hostel werd ruw verstoord toen twee dronken mensen terugkwamen van het stappen en in de kamer gingen praten, roken, kotsen en seksen (in die volgorde ja! iehh)!

Maar goed, ik ben nu in Cuba. Een nieuw land om te ontdekken. Het vliegtuig van Cubana Airlines was een beetje krakkemikkig. Geruststellend idee dat het ooit van Russen is geweest (alle bordjes waren nog steeds in het Russisch). Bij 1 keer blazen viel de stoel naar voren dus toen er een beetje turbulentie was, klapten alle stoelen waarop niemand zat spontaan naar voren. Ik moest aan het spelletje 'Wie ben ik?' denken, dat effect. Op het vliegveld in La Habana aangekomen, zag ik meteen het verschil. Niet van die rare karretjes overal die bagage rondrijden, maar tractors! De overheid hier houdt hier wel van rijke toeristen, maar niet van arme zoals ik. Dus de mevrouw van de hotelinformatie gaf me stiekem onderhands een adresje voor een bed&breakfast. Dat is de goedkoopste optie hier, en is nog 25 dollars per nacht.

Ik ga vandaag de stad verkennen, gisteravond ben ik alleen even naar de bioscoop geweest. (een Hollywoodfilm zowaar!) Het is hier namelijk 's avonds heel erg donker. Er zijn wel wat lantaarnpalen, maar weet je wat hier niet is: reclameborden! Nergens flikkerende reclame, uithangborden of iets van die trant. Echt vreemd. En overal antieke auto's. Zo moet Europa er 50 jaar geleden ook uitgezien hebben. Ik weet niet of ik het mooi vind of niet, het geeft namelijk een rare sfeer. Deze internetsessie gaat me nu een rib uit m'n lijf kosten, dus ik ga maar snel de standbeelden van alle communistische helden bewonderen.

Gegroet kameraden!

  • 28 Maart 2006 - 17:02

    Nynke:

    spannend zo'n verhaal zeg, achterop de motor.Misschien zie je nog meer spannende, ouderwetse dingen op Cuba. Je weet het, geld is geen probleem hoor. kus mamma

  • 28 Maart 2006 - 17:33

    Nel:

    Ik zal het duikstekkie aan Rutger door geven, misschien iets voor het najaar? Hebben ze ook goeie sigaren? Want dat wil hij ook vast weten!
    Veel plezier Liefs Nel

  • 29 Maart 2006 - 14:02

    Dana:

    Dus toen je in Cancun was kwamen alle herinneringen boven van Salou 3 jaar geleden? oeioeioei! Toevallig was ik vandaag in Arnhem in de Boekenvoordeel.. ik zag toen een boekje over Cuba! Ik zei nog tegen Robin: "Wow, daar wil ik echt heen!!" En nu zit jij daar gewoon!!!! Gaaf hoor! Geniet ervan, en voorzichtig he?? :) Kussie!

  • 01 April 2006 - 08:57

    Tes:

    Lies! You lucky basterd! echt heel leuk dat je in Cuba zit, wil ik altijd nog een keertje doen! rook je een sigaar op me daar? kus!

  • 01 April 2006 - 17:12

    Stephanie:

    Hey Lies,
    Zit je ineens op Cuba! Ben nu al benieuwd naar de foto's... Have fun!
    x Stephanie

  • 03 April 2006 - 13:47

    Sofie:

    wie is het in het vlieguitg.. geen ideale situatie! gelukkig heb je het weer overleefd.

    lieve mama heb je trouwens! hoe is het fruit op cuba??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Zuid Amerika

Livin' la vida loca!

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

Argentinië

27 Maart 2008

Bitterballen in Bolivia

05 Maart 2008

Stilte

04 Februari 2008

Galápagos en nog meer water...

17 Januari 2008

Koffie
Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 40547

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: