Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Argentinië

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 April 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Het heeft wederom weer even geduurd, maar oma, ik leef nog. Ik weet niet of het door de wijn komt - er gaat minstens 1 fles per dag doorheen - of het prachtige Argentinië, maar ik heb het gewoon te druk. Sinds mijn vorige bericht ben ik in de jungle, het wilde westen en de wijngaarden geweest, maar ik zit nu alweer in het merengebied van Patagonië. Een compleet andere wereld, want zo hoor ik berichten dat het in Nederland eindelijk lente begint te worden, hier is het dik herfst en is er vanacht zelfs sneeuw gevallen.

Het is alweer even geleden (en die enorme hoeveelheden wijn werken ook niet mee voor m'n geheugen), maar ik zal proberen om nog iets terug te halen van de afgelopen maand:

Jungle. In Bolivia een week in Santa Cruz gezeten, waar het goed zweten was. En hoewel niet officieel de jungle: ik vond het met die hitte wel weer mooi geweest. Martin en Manu schenen nu eindelijk in de buurt te zijn en we hadden zowaar een date, dus Lies in 3 bussen achterelkaar in 2 dagen door het land gesjeest. Maar nee, ik moest het wilde westen alleen door.

Woestijn. Zo heb je dus in Zuid-Bolivia een enorm woestijn-achtig gebied, dat eruit ziet alsof Lucky Luke elk moment achter een cactus vandaan kan springen. Erg mooi, dit wilde westen. Uiteraard moet je dan te paard dit landschap bekijken, maar die ervaring was toch wat minder geslaagd. Mijn paard wilde niet luisteren en sloeg op een gegeven moment zelfs compleet op hol, met mij bovenop (natuurlijk de enige zonder helm)! Niet heel erg aangenaam, maar ik heb het overleefd. Al is mijn rechtervinger nog steeds lichtelijk gevoelloos van die kracht waarmee ik het zadel vasthield.

Wijn. Toen ben ik verliefd geworden. Dit keer niet op een hangmat, maar zeker wel op een land. Argentinië is alles en nog meer van wat ik er van verwacht had. Lekker een beetje luxer dan de andere landen. Die luxe zit 'm vooral in eten en drinken: eindelijk goede koffie, prima brood én jawel, wijn! Welke fles je ook koopt tot en met de allergoedkoopste, het is verrukkuluk! Dus nadat ik mijn alcoholinname de afgelopen maanden drastisch omlaag had geschroefd, zit ik weer op het normale quotum. De wijngebieden zijn ook zeker interessant en prachtig om te zien, maar het resultaat is nog prettiger. Vooral als je allemaal vrienden maakt die er ook zo over denken (die kies je natuurlijk daar op uit). Dus van Salta, Cafayate, Cordoba, Tigre en Mendoza is er flink wat druivensap doorheen gegaan.

En nu zit ik even een weekje af te kicken in het niet overdreven hemels prachtige Bariloche. Ik ben een beetje reismoe, maar zo blij dat ik toch hierheen gegaan ben. Ik begrijp nu waarom mensen altijd zo lyrisch zijn over Patagonië, terwijl ik nu alleen een klein puntje daarvan zie. De foto´s zijn aardig, maar ze komen niet in de buurt van hoe mooi het echt is. Vooral in de herfst met besneeuwde bergtoppen en bomen in alle kleuren van de regenboog.... zucht!

Nog twee dagen chillen en afkicken en dan moet er weer gefeest worden in mijn laatste stop en einddoel: Buenos Aires. En dat begint goed, want we gaan daar koninginnedag vieren. Dus ik heb geen tijd meer om verder te schrijven, want ik moet nog snel een oranje outfit aanschaffen. Chau!

  • 29 April 2008 - 07:21

    Sterre:

    Jaaa ik ben de eerste reactieër, stoer! Leuk weer wat te horen ouwe borrelaer! Al een oranje pak gescoord? Geinig dat je dat daar gaat vieren! Wij gaan naar Steefs en Jelmers nieuwe crib vanaaf, even de boel inwijden! Ga jij lekker genieten van je Grote Liefde Argentinië, wij zitten weer onder de grijze wolkjes en op de werkplekken... Geniet ervan my dearest cowboy, kus!

  • 29 April 2008 - 07:53

    Pascalle:

    Lies, leuk om te lezen dat het goed met je gaat! Ik kan me goed voorstellen dat je geniet van de wijntjes daar! Fijne koninginnenacht daar, liefs Pas

  • 29 April 2008 - 08:35

    Esmee:

    Liesbeth!!! wat een avonturen weer. Ik ben wederom blij dat je nog leeft en dat het goed met je gaat. Geniet er maar lekker van, want je komt al bijna weer terug!! Wij hebben er stiekem wel zin in om LiesB weer in ons midden te hebben. Veel plezier nog.

    Liefs Esmee

  • 01 Mei 2008 - 10:25

    Rachel:

    Hey! Goed te horen dat je nog steeds dezelfde borrelaar bent! Geniet nog ff daar, t ziet er ind heel mooi uit! we kunnen niet wachten om weer n tof huisgenootje te hebben! Je bent trouwens opgegeven voor slapstick :)..
    kus Rog

  • 03 Mei 2008 - 13:53

    Mama En Marijke:

    Hi!

    Jaja mama zit hier naast me in een hostel! Zijn nu in een dorpje in het zuid-westen! Erg mooi hier! Mail je snel!
    Kus ons!

  • 05 Mei 2008 - 08:30

    Tes:

    Je komt bijna naar huis olé olé! Hier is ook zon en hier is ook wijn hoor, lijkt hartstikke op elkaar! Tot over minder dan een maand, jeeeeej! xx

  • 15 Mei 2008 - 18:16

    Oma:

    oma heeft kennelijk een nieuwe bril nodig, want ik kan Lucky Luke niet vinden.Fijn weer iets van je te lezen en de foto's zijn erg mooi vind ik. Wat een reis maak je Lies, deze herinneringen zullen je hele leven je bij blijven. Dus Argentin'"ie spant de kroon? Heeft onze kroonprins dus een goede keuze gedaan om voor zijn dochters een argentijnse moeder te zoeken.
    Hier, buiten wat gezondheidsproblemen weinig nieuws, wel zien we zo langzamerhand naar je ZELF uit. liefs OMA

  • 27 Mei 2008 - 14:59

    Oma:

    Lyzbed, Lysbeth, liesbet.
    Goede reis naar Nederland, welkom thuis. We belle zondag wel, veel liefs van OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Livin' la vida loca!

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

Argentinië

27 Maart 2008

Bitterballen in Bolivia

05 Maart 2008

Stilte

04 Februari 2008

Galápagos en nog meer water...

17 Januari 2008

Koffie
Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 40536

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: