Liesbeth's Grote Kerken en Moskeeën-tour - Reisverslag uit Porto Salvo, Portugal van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Liesbeth's Grote Kerken en Moskeeën-tour - Reisverslag uit Porto Salvo, Portugal van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Liesbeth's Grote Kerken en Moskeeën-tour

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 Juli 2009 | Portugal, Porto Salvo

Berichtje 2.

Ik kan geen betere naam voor deze trip bedenken dan ‘Liesbeth’s grote Kerken en Moskeeen-tour’ , want ‘Verdwaald in Europa’ klinkt wel erg zweverig. Dit zijn dan trouwens ook meteen de twee thema’s van deze reis, dus dan heb je een aardig beeld van wat ik zoal uitvoer hier. Ik kan jullie dus helaas niet verblijden met rare partypics, want a. neem ik mijn camera nooit mee uit en b. heeft mijn grote vriend in de woestijn een krasje opgelopen. Dus slechts – desondanks prachtige – plaatjes van kastelen, cathedralen, kerken, torens, moskeen, enzovoorts enzovoorts…

Verder heeft mijn anders uitstekend werkende richtingsgevoel me enorm in de steek gelaten. Meestal vind ik het geweldig om een beetje rond te lopen en door steegjes te dwalen, maar deze keer is het een ramp. Ik kan niks zonder kaart, en dan nog is het een hele toer om je weg terug te vinden. Nu heb ik dus ontdekt hoe het voelt om, zoals bepaalde jaarclubgenoten, het verschil tussen links en rechts niet te weten (ik noem geen namen). Kortom, ik vermaak me uitstekend en heb dikke wandelkuiten ontwikkeld…

Ondertussen ben ik trouwens in Porto, Portugal. Het land van de (verrassend) port. Zometeen maar eens een port-proeverij houden. Helaas is de alcoholvrije doelstelling niet behaald, die reisstijl heb ik in Marokko achtergelaten. Om het verhaal nog maar even chronologisch te houden: sinds het land van de couscous en seksueel gefrustreerde mannen ben ik alweer drie landen verder. Drie ja, want naast Spanje en Portugal heb ik nog een aantal dagen op een rots gespendeerd en deze rots behoort officieel toe aan de UK. Erg leuk trouwens, Gibraltar. Helaas vonden de eigenaars van de hond die achter de aapjes aan de rots afdook dat wat minder. De aapjes zelf waren erg schattig en Gibraltar erg engels met flinke pints en fish&chips. En wist je dat de halve rots bestaat uit tunnels en nog meer tunnels? De uitdrukking ‘zo sterk als de rots van Gibraltar’ klopt dus niet (is trouwens een engels gezegde, ik kende ‘m ook niet).

Om nog even op de mannen in Marokko terug te komen, ik heb geen enkel huwelijksaanzoek gehad, Lisa en Steef! Wel talloze verhalen gehoord van meisjes die liefdesbrieven onder hun deur geschoven kregen. Ik dacht dat mijn onpopulariteit slechts een Utrechtse handicap was. Kennelijk doe ik toch iets verkeerd…
Maar in zuid-Spanje geweest met veel hitte en overaanwezige irritante Amerikanen, daarna met de bus naar Portugal. Nog steeds braaf (of lui – kies zelf) met de bus en in hostels, al ben ik daar nu eindelijk verandering in aan het brengen want vanochtend m’n eerste lift gepakt met een Deense jongen. Trouwens niet goedkoper dan de trein, want benzine en tolgeld is duur in Portugal en dan ben ik ook de slechtste niet… Nu maar hopen dat er plek is in de herberg (jaja, we zijn niet enkel islamitisch deze trip) want alle hostels in Portugal zitten propvol dus mocht je nog de behoefte hebben om een hostel te beginnen, je weet waar je moet zijn.

Hasta luego! (Sorry, ik weet de portugese vertaling niet.Van dat rare taaltje is geen cake te bakken. Dat laatste kunnen ze trouwens wel heel goed, mmmm…)

  • 27 Juli 2009 - 14:40

    Sofie:

    hahaha wat moet dat een gezicht geweest zijn; een hond die achter apen aanduikt. heeftie het overleefd?

    verder klinkt het als een heerlijk avontuur, geniet er van!

    liefs uit utrecht.

  • 27 Juli 2009 - 16:01

    Chaim:

    Hee LiesB!

    Klinkt goed allemaal, ik ben jaloers! Heb je ook dat gekke vliegveld van Gibraltar nog gezien waar een snelweg overheen loopt? (vast wel, ukkepukland dat t is).

    Veel plezier en tot september! X

  • 27 Juli 2009 - 16:01

    Chaim:

    Hee LiesB!

    Klinkt goed allemaal, ik ben jaloers! Heb je ook dat gekke vliegveld van Gibraltar nog gezien waar een snelweg overheen loopt? (vast wel, ukkepukland dat t is).

    Veel plezier en tot september! X

  • 27 Juli 2009 - 16:01

    Chaim:

    Crap, sorry!

  • 27 Juli 2009 - 19:20

    Rachel:

    Hai!
    Klinkt erg goed! Nog veel eten aan die aapjes verloren? lees net pas je smsje over peter streepje pas, maar die heb je vast drie landen terug al ontmoet.. Ik ben hier heerlijk toeristisch aan het doen met Jenna (Canadees): we zijn naar Kinderdijk gefiets om gezellig tussen de japanners foto's te maken :)
    kus!

  • 28 Juli 2009 - 19:19

    Tesse:

    Hahaha, je staat nu zwaar voor op mij qua culturele uitstapjes, dammit!

  • 30 Juli 2009 - 14:36

    Oma:

    lieve Liesbeth; zoveel landen in korte tijd bezoeken, goed idee. Cultureel bezig zijn, dat is ook REIZEN en verder leuke dingen beleven. Maar vergis je niet, die apen op de rots zijn niet allemmal lief hoor, dat hebben wij eens gemerkt.net een telefoontje van je zus, ze komt naar je toe en... ze heeft een BAAN in Zwitserland, geweldig.Veel plezier samen, liefs van oma

  • 03 Augustus 2009 - 02:03

    Esmee:

    LIES!! fijn om te horen dat je nog leeft. In ieder geval genoeg avonturen zo te lezen. Mooi, mooi. Ik ben net terug uit Mexico en je had gelijk het is daar prachtig en leuk. Jammer dat je er niet bent, want dan konden we hier uitgebreid over praten. Gelukkig kom je ook wel weer terug, neem ik aan dus we stellen het gewoon even uit. Lieve liesbeth geniet er nog van daar. Eind augustus ben je weer in het land toch? Have fun, liefs Esmee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto Salvo

Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1335
Totaal aantal bezoekers 40549

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: