Blinden en metro´s - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Blinden en metro´s - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Blinden en metro´s

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 Februari 2006 | Mexico, Mexico-stad

Hola chicos y chicas!

Het is hier nog steeds erg mooi weer, ik lees net dat het bij jullie 3 graden is? Gnagna, het is hier wel 25 ofzo. ;) Ik heb me de laatste dagen enorm vermaakt. Zo erg zelfs, dat ik amper tijd heb om jullie te entertainen met een nieuw verhaaltje. Ik heb nog een halfuurtje voordat we gaan eten en dansen in een salsa-tent, dus hier een bloemlezing (?) van mijn belevenissen:

Het hostel hier organiseert elke dag allerlei tourtrips, dus daar maak ik graag gebruik van. Naar het Antropologisch Museum (erg groot en mooi), naar Mexicaans worstelen en nog meer onwijs-de-toerist-uithang-dingen. Dat worstelen is echt zwaar hilarisch: 6 ietwat dikke mannen in een cape en met een masker op die elkaar te grazen nemen in een enorme arena. Nouja, zo lijkt het tenminste. Eigenlijk is het allemaal compleet nep, het gaat vooral om de show en het publiek gek maken dan om het vechten. Niet slaan of duwen, maar de kunst is om van zo hoog mogelijk op elkaar te springen en dan via een salto de ander nog een keer in het gezicht trappen. Al gebeurt dat laatste niet. Vreemd genoeg lopen ze allemaal na een uur ´vechten´ weer heel fris en fruitig weg.
Na een half uur kijken (ik ben toch niet zo into worstelen als je misschien gedacht had) viel ik eigenlijk een beetje in slaap. Maar fascinerender was eigenlijk het publiek: complete gezinnen met kleine kinderen die daar doodleuk elke vrijdagavond naar toe gaan! De kleuter die voor ons zat, vond mij ook interessanter dan de wedstrijd. Eindelijk sjans met een leuk iemand! Van die ouwe vieze kereltjes die de constant ´bonita bonita!´ roepen, daar word ik niet echt warm of koud van.

Gister heb ik ook heerlijk de hele dag met mezelf rondgelopen. Beetje in het park gezeten, lekker op je eigen gemakje een museum bekijken. Erg vermakelijk, want ik had steeds de grappigste "gesprekken". Tussen twee haakjes ja, want met mijn huis-tuin&keuken-Spaans gaat dat niet echt heel gemakkelijk. Heb je trouwens ooit wel eens een blinde gezien die een blinde begeleidt?! Ik hier in bosjes! Zo grappig, ze botsen steeds overal tegenaan. In het park stikte het ook weer van de blinde mensen (is er een blinden-conferentie hier ofzo?!). En deze hadden een project: fotografie! Eh... inderdaad ja. (zoek het nut ervan) Ze gingen eerst mij voelen, en het bankje waar ik op zat, en toen ze er klaar voor waren, moest ik tegen ze praten zodat ze wisten waar ze op moesten richten. Ik denk dat ze m´n linkerbeen op de foto hebben gezet.

Alleen op stap betekent ook alleen in de metro. Nu is de metro hier niet de meest veilige. Je hebt ongeveer 5 seconden dat de deuren open zijn en je jezelf dus in de mensenmassa moet werpen. De eerste keer dacht ik dat ik de laatste was, komt er op het allerlaatste moment nog een vent tegen me aan gepropt. En toen gingen z´n handen naar beneden... Snel m´n portomonnee vastgepakt en hem heel vals aangekeken dus. Helpt heel goed. Ach, en aan het eind van de dag ben je er prima aan gewend en voelde ik me als een vis in het water.

Vandaag ben (wederom) alleen de hort op gegaan, naar het Frida Kahlo-museum en richting de beroemde Xochimilco-meer. Helaas waren de twee Australiers waarmee ik vandaag samen zou doorbrengen, bij het ontbijt nergens te bekennen. Op zich prima, maar dat betekende wel dat ik alleen in een boot moest. Dat meer is meer een paar sloten met tientallen kleurige bootjes erop. De Mexicanen gaan in het weekend met de familie op zo´n bootje zitten. Beetje eten en drinken erbij en het is erg gezellig. Pier's ijsboot heb ik hier in verschillende varianten gezien: bierboot (!), burrito-boot, prullaria-boot, mariachi-boot, xylofoon-boot (1 mega-xylofoon op een mini-bootje), maar het toppunt was een hele oude man in een krakkemikkige rolstoel op een nog krakkemikkiriger bootje die een contrabas aan het bespelen was. Ik vond zelf de sieradenboot interessant, ik heb voor een paar oorbellen afgedongen van S 140 naar S 90. Ik wilde natuurlijk niet genaaid worden door een jongen met ´fuckers international´ op z´n t-shirt. (!) Alhoewel, 9 E voor een stel oorbellen die je in de Six voor 3 E kunt kopen...

Het lijkt alsof ik hier al eeuwen ben, ik doe zoveel op een dag. Morgen ga ik weer weg uit Mexico-stad, met de bus richting Oaxaca. Ik heb het wel gehad met die stad hier, er komt geen einde aan. Ik wel behoefte aan wat meer natuur dan die drie bomen hier in het park... Ik ben benieuwd naar m´n gastgezin. Ik hou jullie op de hoogte.

Un beso por todo el mundo,

Liesbeth

P.S. Voor "uit de kunst-ingewijden": ze hebben hier ook een cowparade!

  • 19 Februari 2006 - 01:05

    PJ:

    Hej zussie!
    Kom net terug van avondje stappen, maar volgens mij gaat dat daar ook prima in die stinkstad van je! T lijkt me maar saai hoor al die musea, maar je bent dan ook wat cultureler ingesteld dan ik. Veel plezier nog, en succes met het zoeken naar bomen! Kusj

  • 19 Februari 2006 - 09:44

    Trijntje:

    Hallo grote nicht. Zo te horen vermaak je je opperbest in Mexico. Mama heeft al een weblog geopend zodat jullie straks mijn avonturen in de United States kunnen volgen. XXX Trijntje

  • 19 Februari 2006 - 15:36

    Eeke:

    Hola Liesbeth!

    Ik lach me rot om je verhalen, dus blijf vooral schrijven.

    Buena suerte y diverte te

  • 20 Februari 2006 - 16:08

    Dana:

    Joehoe!! Bonita! Het klinkt allemaal super leuk! Als je meer foto's hebt, zet je ze dan op de site?? Is leuk! Veel plezier! Dikke kus

  • 21 Februari 2006 - 09:15

    Tes:

    lieve liesl! je moet echt schrijfster worden haha, superleuk! ben benieuwd naar hoe je het nu hebt in Oaxaca!heel veel plezier en een dikke kus!owja, heb vannacht over je gedroomd, we gingen gezellig thee drinken!

  • 21 Februari 2006 - 15:24

    Steef:

    whahaha geweldig! En ik me maar zorgen maken over jou als blonde chick in de Mexicaanse jungle (heb laatst een film gezien die zich afspeelde in Mexico stad en dat was om te huilen..) Hoe doet je korte broek het? Korte rokjes heb je daar blijkbaar niet nodig :) Geniet er lekker van, we houden je in de gaten! Dikke kus, Steef

  • 22 Februari 2006 - 14:29

    Tjallin:

    He Lies!
    Echt superleuk om alles te lezen! Je schrijft echt leuk. Geniet lekker daar..
    kus Tjalline

  • 23 Februari 2006 - 09:12

    Sofie:

    Ja inderdaad, welke korte broek valt het meest in de smaak? Of is het toch het rokje?
    Ik wil wel een béétje info daarover in ruil voor de urenlange zoektocht! ;)

  • 23 Februari 2006 - 17:37

    Emile:

    Hi chica,
    mooi leven daar zo te horen. Doe je ding! Kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Zuid Amerika

Livin' la vida loca!

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

Argentinië

27 Maart 2008

Bitterballen in Bolivia

05 Maart 2008

Stilte

04 Februari 2008

Galápagos en nog meer water...

17 Januari 2008

Koffie
Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 40568

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: