Paradijs - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Liesbeth Boer - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 Maart 2006 | Mexico, Tulum

De Caribische Zee IS zoals op de plaatjes: azuurblauwe zee en hagelwit fijn strand. Zo wit, dat het pijn doet aan je ogen. Stel je daarbij nog eens wat palmbomen voor, wat vissersbootjes en een stel toeristen en je kunt je misschien voorstellen in wat voor paradijs ik me momenteel bevind. (Ohja, om een plaatje compleet te maken moet je er ook nog even een knalrode, blonde walvis in oranje bikini bijdenken...)

Eergister een nog perfecter strandfeest gehad. In een fancy hotel met kussens op het strand, naast de branding en onder een prachtige sterrenhemel. En uiteraard met een bandje, een aantal margeritha´s en het gezelschap van een drietal rijke mexicanen. En omdat deze heren mij en Annelies mee uit namen, is het hier gebruikelijk dat zij alles betalen. Kortom, ook nog eens erg goedkoop. En dan word je de volgende ochtend wakker in een hele mooie cabaña met het geluid van golven op de achtergrond...

Even rewind. Ik ben niet zomaar van de koude bergen naar het hete strand gekomen. Eerst zijn we een paar dagen in de jungle van Palenque verbleven. In een soort resort vlakbij de beroemde ruïnes met een aantal hutjes rondom een restaurant. (Net Burgers Bush, er zat alleen geen dak op.) Uiteindelijk kon ik niet anders dan meereizen met de groep die ik overal tegenkwam. Dat is ook wel zo gezellig, met 2 meiden in een hutje slapen. We hebben een stel uitzinnig mooie watervallen bezocht, beetje poedelen en over de stenen klauteren. En uiteraard zijn we vroeg in de ochtend (half 7 op is ook hier een uitdaging) naar de ruïnes gewandeld. Weer een associatie met Burgers Bush, want in de verte hoor je dan het geschreeuw van de apen. Deze oude maya-stad was echt weer adembenemend: midden in de jungle rijzen er enorme bouwwerken op. Ondanks de hordes toeristen is het zo groot dat je rustig een paar uurtjes ergens stil kan zitten, bovenop een tempel. Uhmmm...(yoga-momentje)

Met een groep is erg gezellig, maar wel duur en vermoeiend (elke dag 2x uit eten in het enige restaurant in de buurt is niet zo goed voor je budget). Dus ik ben zondagnacht alleen met de bus verder naar Tulum gegaan, een dorpje aan de Caribische Zee op ongeveer 100 km ten zuiden van Cancun. Omdat het nogal onmogelijk bleek om via Palenque naar Guatemala te reizen, heb ik dat plan geschrapt en ga ik komende week proberen om in Cuba te komen. Ik dacht eerst maar eens een paar dagen relaxen aan het strand. Ondertussen zijn dat er al vier en ik heb nog steeds niet de behoefte om weg te gaan. En hoewel we geprobeerd hadden om uit elkaar te gaan, kwam, nadat ik net 1 uur in het hostel zit, Annelies hier ook. Erg gezellig om samen op het strand te hangen en over de andere mensen te kunnen praten in het nederlands. En aangezien onze beide magen een hele week pizza's en hamburgers eten niet goed aankonden, zijn we nu op de gezonde toer en eten we alleen maar fruit. Wel duur, maar o zo lekker. Honger krijg je toch niet van zo'n ontzettend druk dagschema.

Alhoewel, ik heb vanochtend zowaar wat uitgevoerd. Ik ben naar een grot in de buurt geweest om te zwemmen en te snorkelen. Ergens tussen een paar palmbomen zit er midden in de grond een groot gat waaronder een enorm diepe druipsteengrot verborgen zit. Deze zogenoemde 'Cenote' was erg mooi met superhelder water. Naast de ruïnes aan het strand is dat het enige wat hier in het dorp te doen is, maar voor die ruïnes heb ik nog steeds geen tijd gehad. Op het strand liggen is zooo vermoeiend.

Ik kan hier de hele dag niks doen en je totaal niet vervelen. Het grootste dilemma is om de beste houding in de hangmat te vinden. Het is ondertussen ook al geëvolueerd tot werkwoord. ("Wat heb jij vanmiddag gedaan?" "Oh, ik heb lekker hang-ge-mat." ) Ja, je vocabulaire ontwikkeld zich enorm op zo'n reis. In het bijzonder van de hele dag bouqetromannetjes lezen. (Sorry, meer leesmateriaal hebben ze hier niet en het is stiekem toch best leuk.) Ik voel met jullie mee hoor, iedereen die hard aan het studeren en werken is. Eén troost: het is hier paradijselijk, maar ik begin m'n eigen stadsie toch steeds meer te waarderen. Heel veel succes en plezier met alles daar enne... jaloezie is een slechte eigenschap!

Dikke, warme en zweterige kus,
jullie ontzettende verbrande maar spoedig bruine Liesbeth

P.S. Oma, ik eet en drink en slaap meer dan genoeg, hoor! Er is hier namelijk niet veel anders te doen. Jammer dat ik je niet kan emailen, maar ik zie je vast over een maandje weer ergens op een vliegveld!

  • 24 Maart 2006 - 08:34

    Sofie:

    jaaaa Liesje, zo HOORT het te klinken als je in Mexico op vakantie bent! genieten van het strand en de zon, goede zaak.

    die ruines klinken trouwens erg indrukwekkend! toch wel genoeg foto's gemaakt (japanner...)? ;)

  • 24 Maart 2006 - 08:35

    P.s.:

    bruine benen heb je al!!!!!!

  • 24 Maart 2006 - 09:01

    Tjalline:

    Ziet er weer supergoed uit!
    Hopelijk wordt het hier ook weer wat beter... Je krijgt de groetjes terug van de Uit de Kunst dames!
    liefs Tjalline

  • 24 Maart 2006 - 13:27

    Nel K:

    Hoi Liesbeth,
    ik ben maar even rustig achter de PC gaan zitten want verhalen schrijven kun je nog steeds! Erg leuk zeker met dit koude weer hier om te lezen over zon en strand! O en dan lekker in de hangmat met een boekje! Even de ogen dicht en ...o ja ik ben gewoon thuis en moet zo weer aan het werk helaas!
    He geniet er nog even hoor de grote stad wacht heus nog wel op je!
    Liefs Nel

    p.s. ik zag een brichtje van Martin B, als je hier nog eens lees, groetjes van de Koppelaars (die sauna's lijken me ook wel wat)geniet ook nog even !

  • 24 Maart 2006 - 13:54

    Eeke:

    Aaaargh, check die kleur van het water! Echt super, geniet ervan.

    liefs Eeke

  • 24 Maart 2006 - 18:53

    Nynke:

    ik moet toch wel moeite doen om niet jaloers te worden. Wat een paradijs! Geniet er elk moment van lieverd, kus mamma.

  • 25 Maart 2006 - 10:10

    Dana:

    GEWELDIG!!!!!! xxx

  • 25 Maart 2006 - 11:43

    Stéphan:

    Lijkt me zoo mooi die ruines! En die druipsteengrot. En dat strand. En de rest :)

    De wordt hier trouwens ook gemist hoor, het huis is echt té rustig zonder jou.

    Veel plezier nog!

  • 05 April 2006 - 11:44

    Kirsten:

    Bah, wat klinkt dat allemaal toch weer geweldig! Lieve Liesbeth, geniet ervan! Liefs

    P.S. Jaloezie is Nel en mij geheel vreemd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Tulum

Zuid Amerika

Livin' la vida loca!

Recente Reisverslagen:

28 April 2008

Argentinië

27 Maart 2008

Bitterballen in Bolivia

05 Maart 2008

Stilte

04 Februari 2008

Galápagos en nog meer water...

17 Januari 2008

Koffie
Liesbeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 40564

Voorgaande reizen:

29 Juni 2009 - 30 Augustus 2009

Europa-tripje

10 December 2007 - 01 Juni 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: